Moikka,
halusin kirjoittaa jostain, mikä mua suorastaan on alkanut ärsyttämään! Eli aiemmin kiva lisä kauneusboksien tilaamisessa on ollut nämä pointsit joita voi käyttää yhden boksin ilmaiseen tilaukseen tai muihin paikkoihin. Pisteet kertyvät siis kaikilla eri kauneusboksi -tilauksilla tavanomaisesti kaverien kutsumisesta, suosituksista, tuotteiden arvosteluista ja joskus esimerkiksi hyvityksinä.
Nykyään esimerkiksi Goodiebox ja Glossybox on siirtynyt kytkyttämään, eli peruuttamalla seuraavan kuukauden veloituksen ei pääse enää käyttämään pisteitä -siis mihinkään. Ei limited edition boksiin tai vaikka joulukalenteriin. Vasta sitten, kun olet tilannut uuden jakson pääset käyttämään jo aiemmin keräämiäsi pisteitä haluamiisi tuotteisiin.
Luin jo aiemmin kesällä Facebookissa "Goodieboxilaiset" -ryhmässä, miten pointseja ei enää voi käyttää jos tilauksen peruu tai katkaisee. Itselläni kävi sinänsä hyvin tammikuussa, että Goodiebox suostui korvaamaan Bette Boxiin keräämäni pisteet lähettämällä minulle yhden ilmaisen boksin, kun en tuohon aikaan halunnut tilata boksia saadakseni pisteitä talteen. Tämä asiakaspalvelu oli todella hienoa ja antoi hyvän mielikuvan boksista itsestään myös aspan vaihtuessa. Sinänsä Goodieboxilla on panostettu tuohon asiakaspalveluun verrattaen Glossyboxiin, sillä tutkittuani Facebookista Glossyboxin arvosteluita on aspaa ruodittu kovin mielipitein tässä kanavassa ja ongelmia ei selkeästi ole ollut vain minulla. Seuraavaksi tästä omasta ärsyyntymisestäni..
Omakohtaisesti tämä ilmeni ikävällä tavalla ja pettymys Glossyboxiin, jota olen kehunut mielestäni parhaaksi kauneusboksiksi, syntyi. Olin säästänyt Glossykrefiittejä lähes 20 euron verran tililleni ja olin odottanut, että joulukalenteri 2020 tulisi myyntiin. Eräänä päivänä syyskuun alussa huomasin kirjauduttuani tililleni, että minulla oli enää 0 krediittiä?
Olin yhteydessä asiakaspalveluun ja kuulin että pisteeni ovat kadonneet ja jos tilaan uuden kuukausitilauksen kauneusboksia pisteeni voidaan palauttaa, mutta jatkossa pisteet eivät säästy vaan katoavat ilmeisesti kuin tuhka tuuleen jos tilauksen päättää kesken kaiken. Miksi edes aloittaisin uutta tilausta jos tuota summaa ei saa käytettyä tilauksen tekovaiheessa? Miksi tästä ei tullut varoittavaa viestiä kaikille joilla oli krediittejä tai tilaavat tuota uutiskirjettä kyseisestä paikasta? Jossain vaiheessa ajattelin myös että olisin voinut tilata Lookfantastickin boksia tai joulukalenterin, mutta koska kyseessä on niinkutsutusti sisaryritykset, ei kiinnostaisi heiltäkään tilata mitään. LF:n kalenteri on kyllä ollut kovin kehuttu ja se on jo usean vuoden kiinnostanut itseäni.
No kuitenkin, tällainen negatiivisempi postaus välillä, koska kaikki ei vain ole oikeasti glamouria ja hohtoa. Pettymystä en halua peitellä ja haluan herättää keskustelua kauneusboksien aspakokemuksista ja muista vastaavista ihmetyksistä? Nyt siis käytännössä menetän 20 euroa joita minulla ei koskaan ollut, mutta olin kuitenkin käyttänyt aikaani arvosteluihin jotka jätin tuotteista. Alennus olisi ollut merkittävä joulukalenterista jonka haluaisin myös jouluksi hankkia. Koen todella typeränä tapana kytkyttää kuluttajaa tilaamaan kauneusbokseja myös sen toivossa, että pisteitä ei menetä tililtä. Pisteiden tulisi palkita ja itse ainakin olen aina käyttänyt aikaa ja ajatuksia tuotteita arvostellakseni sillä käsitykseni mukaan brändit saavat tai ostavat tätä dataa kauneustilausten tuottajilta.
Tuntuu väärältä viedä ne pois, tietysti minulle sanottiin että pisteet voidaan palauttaa mutta onko summa enää sama kun tili on jo nollattu, siihen en saanut vastausta kuinka monta pistettä minulle suostutaan palauttamaan. Lisäksi syyskuun Glossybox oli surkea ja pitäisi odottaa lokakuun ensimmäiseen päivään asti, jos haluaisin kokeilla tilata paremman boksin kuin sen, mikä nyt on saatavilla - saadakseni boksin oston jälkeen krediitit käyttöön joulukalenterin ostoon. Ja tässäkin sanottu, tarkistin keskusteluhistoriasta toisen bloggaajan kanssa pisteitä olleen noin 20 euroa, mutta tullaanko tätä summaa ikinä minulle palauttamaan täysimääräisenä.
Mitä mieltä te olette pistejärjestelmistä?
Siis tää on yksinkertaisesti todella väärin. Pakotetaan tilaamaan, jottei menetä jo ansaittuja pisteitä, jotka käytännössä pystyy muuttamaan rahaksi, kun niiden kanssa saa rahanarvoista tavaraa. Ei niitä jo ansaittuja pisteitä pitäisi menettää, oli tilanne mikä tahansa. Sinänsä ei kyllä yhtään yllätä, kun kyse on Glossyboxista. Mähän en oo tilannut vuoteen itselleni boksia, kun tajusin miten surkea asiakaspalvelu heillä on. Tai varmasti löytyy hyviäkin kokemuksia, mutta omat on pelkästään negatiivisia ja mulle se tarkoittaa sitten sitä, etten halua kyseistä puljua tukea. LF:n toimintaan oon aina ollut tyytyväinen, mun mielestä siellä ei oo koskaan ollut samanlaisia ongelmia kuin Glossyboxilla!
VastaaPoistaNiinpä, ja pisteet on kuitenkin ansaittu omalla ajalla joka myös on tietysti verrattavissa siihen miten itse haluaa käyttää. Jos pisteillä ei minulle olisi merkitystä en olisi myöskään tuote-arvosteluihin aikaani käyttänyt.
PoistaItselläni on ollut yllättävän hyvät kokemukset glossysta tähän asti mutta niin se lopahti kuin kaikilla muillakin. Itseasiassa selvitettyäni asiaa The Hut.com Ltd omistaa LF:n ja Glossyboxin eli tulevat varmaan samasta varastosta, se onko aspat samaa paikkaa vai ei, en tiedä. Mutta jos jomman kumman kalenterin tilaan jouluksi, niin se on tuo LF:n ehdottomasti tämän jälkeen.
Mä oon niin samaa mieltä että on todellakin väärin. Kyllä niiden arvostelujen antaminen vie aikaa ja jos niistä palkitaan, pitää saajan voida palkintopisteet säästää ja käyttää milloin ja miten haluaa.
VastaaPoistaMulla Glossyboxin aspasta myös huono fiilis omakohtaisesta kokemuksesta, enkä boksi enää tilaa vaikka on ihan kivoja sisältöjä ollutkin.
Niimpä, olin myös joskus saanut melko reilun tuntuisen määrän krediittejä hyvityksenä jostain puutteesta niin jos näin aletaan rajaamaan ei hyvitykset krediitteinä tunnu missään. Jos tilaisi myös kerralla vaikka 6 kk olisi tuo melkein 20 euroa siinäkin iso hinnanalennus. Glossyboxin tilaaminen loppui sitten tähän myös mun osalta, harmittaa paljon!
PoistaNo enpäs ole moiseen vielä törmännytkään. Mutta itse tilasin viimeisen Glossyboxini tammikuussa. Jäi kyllä skanmaku suuhun koko puljusta, useampaan otteeseen tilannut ja aina ollut jotain ongelmaa. Viime tammikuussa yritin tilata boxia Visallani, mutta maksu ei mennyt läpi. (Vika ei ollut kortissa, en tiedä mikä oli) ja siihen tuli joku ilmoitus, että "boxia ei voida toimittaa, yritä uudelleen". Niinpä yritin ja sama teksti taas. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja kokeilin 3.kerran jolloin maksu meni läpi. No muutama päivä tämän jälkeen sain 3 sähköpostiviestiä, että boxi on tulossa. Nice. Yritin perua nuo boxit, koska sain ilmoituksetkin, että niitä kahta ensimmäistä ei toimiteta. Mutta sain vastaukseksi, että syy on omani (Visalla on katetta, ilmoitettu että ei onnistu, yritä uudelleen...) ja jos haluan palauttaa niin omakustanteisesti voin lähettää paketit Ruotsiin joka maksaisi lähes boxin verran/lähetys. Minusta tuntui, että minua on huijattu. On törkeää velkoa korttia päivien päästä ja vielä kun otin yhteyttä heihin miksi eivät sanoneet, että on jo boxeja tulossa. Sain ätisemällä 2 boxista rahat takaisin, mutta en enää koskaan tilaa tuolta yhtään mitään, ei ollut ensimmäinen ongelma ja asiakas"palvelu" aivan luokatonta.
VastaaPoistaLookfantasticin boxi on tullut monta vuotta, ei koskaan ongelmia ja muutenkin kiva boxi.
Moi, luin sun kommentin jo eilen mutta nyt avstailen ajatuksella. Kuullostaa järkyttävältä, jos olet kokeillut monta kertaa aspan ohjeistuksella maksua uudestaan ja lopulta saat kolme boksia ja sua syytetään tapahtuneesta ei varmaan kukaan tilaisikaan uudestaan. Ja eihän tuota katevarausta mikä tilanteesta jää saisi velkoa päivien päästä kysymättä ensin asikkaan lupaa.
PoistaKiva myös kuulla että LF on toiminut, olen mielessäni rinnastanut nämä niin vahvasti toisiinsa että ehkä sitä vielä uskaltaisi kokeilla!
Glossybox on itsellänikin jäänyt pois juurikin sen asiakaspalvelun perseilyn takia. Itse tilasin boksia kolmen kuukauden jakson ja viimeisen boksin saamisen jälkeen tilasin uuden jakson ja sainkin sitten uudestaan sen saman boksin jonka jo sain edellisen jakson viimeisenä kun olin tehnyt uuden tilauksen liian nopeasti. Olin yhteydessä asiakaspalveluun ja sain niin tökeröitä vastauksia, että en ole sen koommin bokseja tilannut.
VastaaPoistaJep, tämäkin on älytöntä! Glossyboxissa pitäisi jättää tilaus esim 1.9. jos haluat saada sen uuden boksin, jos tilata 28.8. saat vielä elokuun laatikon. Näin jos uusitkin 3kk tilauksen voit saada sitten kaksi kertaa vaikka sen elokuun laatikon.
PoistaTämäkin on Goodieboxilla vielä vaikeampaa, sillä jos tilaat 15.8.-14.9. saat elokuun boksin ja tilatessasi vasta 15.9. jälkeen saat sen seuraavan syyskuun boksin, eli on tehty todella vaikeaksi se "uuden" tai seuraavan boksin tilaaminen, kun ei voi olla varma tuleeko uusi vai vanha.
Samoja kokemuksia minullakin Glossyn kanssa. Ikuisen säätämisen jälkeen lopetin tilauksen. Krediittejä minullakin lähes 20 euroa, mutta käyttämään niitä en pääse. Laitoin viestin asiakaspalveluun, vaikken usko sillä enää merkitystä olevankaan. Enpä voi kyseistä boksia kenellekään suositella, vaikka sisältö on välillä ollut aika kiva. Joulukalenterin tilaan kyllä jostain ihan muualta.
VastaaPoistaVarmaan tämä tilanne aika monella, kun mitään ilmoitusta uudesta pistekäytännöstä ei tullut kenellekään! Jep, joulukalenteria en tänävuonna tilaa Glossyboxilta.
Poista